👈 تبلیغات: بدون تبلیغ 👉

پاورپوینت در مورد خانه ی شش اثر پیتر ایزنمن

ارتباط با ما

... دانلود ...

توضیحات محصول

پاورپوینت در مورد خانه ی شش اثر پیتر ایزنمن

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 21 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

خانه ی شش اثر پیتر ایزنمن
زندگی نامه ی پیتر ایزنمن
تولد: 11 آگوست 1932
• پيتر آيزنمن در  ۱۱ اگوست سال  ۱۹۳۲ در نيویورك ، ايالت نيوجرسي به دنيا آمد. او مدرك ليسانس معماري خود را از دانشگاه كرنل، مدرك فوق ليسانس خود را از دانشگاه كلمبيا و دكتراي خود را از دانشگاه كمبريج دريافت كرد. به وي يك دكتراي افتخاري هنرهاي زيبا از طرف دانشگاه ايلينويز شيكاگو اهدا شد .
در سال  ۱۹۸۰ پس از سالها تدريس و نوشتن كتاب و نوشتن تئوري هاي قابل قبول ،كار حرفه اي خود را در زمينه ي طراحي و ساختن آغاز كرد كه شامل خانه هايي با مقياس بزرگ و پروژه هاي شهري و نيز فعاليتهايي در زمينه ي آموزش دانشگاهي و يك سري خانه هاي شخصي بود .
• در سال ۱۹۸۵ ، آقاي آيزنمن جايزه ي شير سنگي را براي پروژه ي رومئوژوليت خود در سومين بينال معماري در ونيز دريافت كرد. در بينال پنجم هم او يكي از دو معماري بود كه به عنوان نماينده ي ايالات متحده شركت داشت و پروژه هاي ارائه شده توسط ايشان در موزه ها و گالري هاي سر تاسر دنيا نمايش داده شد. در ضمن تا سال  ۱۹۸۲ به عنوان بنيانگذار و مدير انستيتو معماري و شهرسازي بوده و به عنوان منبع تفكر و انديشه براي نقد معماري به شمار مي آمد.آيزنمن تعداد زيادي جايزه دريافت كرد: بورس تحصيلي گوين هايم ( ۱۹۷۶) ، جايزه ي برانئر از آكادمي هنر و ادبيات و جايزه ي بين المللي براي هنر،جايزه ي افتخاري از انستيتو معماري آمريكا به خاطر مركزي در اهايو ( ۱۹۸۹) ، جايزه ي بين المللي براي طراحي شركت مركزي كوزميئي سانگيو در توكيوي ژاپن ( ۱۹۹۱ ).
• نقطه شروع آیزنمن آیین افلاطونی است .نخست صورت ناب بود و ذهنی و كامل . كه از طریق هبوط پیوسته و متواتر به واقعیت نزدیك می شد . تفكر آیزنمن غیر دینی است و چنین تفكری در شرایط امروزین این احساس را به دست می دهد كه كاملا از این گونه مسائل جداست .
• معماری آیزنمن می كوشد تا در سایه تحریك تخیل و تصور و پذیرش نا متعارفها از دام مالیخولیا بگریزد . به این ترتیب كه اینها را به عنوان عناصری مثبت در ساختن مكان جدید ی برای لا مكانها یا مامنی كه در آن معمار اراده فرماتیو خود را باز شناسد تلقی میكند . این محصول مصنوعی مكان بنا بر همه آن دلایل پاسخ مثبت اوست به لامكانی و به مالیخولیایی فقدان و از دست دادنهایی كه پیوسته در كمین و همراه با این لا مكانی هاست . در كارهای اخیر او نشان از توهم ذهنی وجود ندارد . حتی از كمترین و دقیقترین نشانه ای از خود گول زنی نیز . چرا كه هنر مدرن – از تبار آیزنمن و بودلر – آگاهانه و هشیارانه مسخ شدگی غیر واقعیت را می پذیرد . استرا تژی نهفته در غوطه وری عمیق تحلیلی در هندسه كه پایه طرحهای او را می سازد هر گز نباید به عنوان بازی صرف فرم برداشت شود . و در ورای این هندسه ها كه پیوستگی ابعاد خود را تكثیر میكنند و یا مدولاسیونهایی را كاهش و افزایش می دهند .(فراكتال) شكفتگی و سرشاری وجود دارد كه بدان وسیله گریز از متعارفها ساختار حفاظتی اشراقی خود را پی می ریزد .آیزنمن معمار فرمهای مكعبی و سری خانه های 1 تا 10 به سمتی پیش می رود كه مسئله مكان در پیش زمینه قرار گرفته است و با این حال او كاری به دیگران ندارد كه با روح نوستالژیك هوشمندانه و نبوغ آسای خود خیال می كند كه می تواند مكان را در تسلط خویش در آورد و معماری خویش را بر آن بنا نهد .
• چنین به نظر می رسد كه معماری آیزنمن در سالهای اخیر بر موقعیت تبعیدی اش همچنان پای می فشارد این معماری اعم از اینكه در شهر ها ساخته شود یا در محیط های دانشگاهی و یا در توابع و حومه های شهری در آنچه كه خلق می كند ریشه ندارد به عبارت دیگر نه تنها از تداوم منطق درونی با تمام براهین و مضامین قومی و تاریخی كه ظاهرا باید نقطه عزیمتشان از توپو گرافی و خاطره ها كشف شود ناشی نمی شود بلكه برعكس نخستین وظیفه عبارتست از دریافت و شناخت این غریبگی و غیبت مناسبات سمپاتیك بین معماری و مكانی كه این معماری در آن ساخته می شود .
• از زمان كانت به این سو . زیبایی شناسی مدرن با دگانگی مواجه بوده كه معماری روحانی نتیجه شكست در رویا رویی با مشكل فرم مفروض است معماری مورد علاقه آیزنمن معماری پالادیو – لوكوربوزیه – تراینی –مورتی-كاملا عكس این معماری است مقاوم در برابر زیبایی شناسی روحنی – كوشا در جهت حفظ و موجودیت فرم .
• هوگو فرید ریش در تفسیر خود بر كتاب "فلسفه كمپوزیسیون"ادگار آلن پو به نكته ای بر می خورد كه تمام تازگی شعر آلن پو در آن است كه طرح پیشنهادی احساس شاعرانه كلاسیكی به پیش زمینه می برد آنچه كه در نتیجه ظاهر می شود عین فرم و در حقیقت جوهر شعر است و آنچه كه هدف آن جوهر به نظر می آید (معنا)در حقیقت حاصل فعالیت شاعرانه است معماری اخیر آیزنمن نیز همین روال را طی میكند معنی و دلالت اولیه كه بایستی از راه زبان فرمال به بیان در آید وجود ندارد .روش آیزنمن در عمل معماری كاملا عكس درك كلاسیك و اصل تقلید به مثابه پایه های اساسی كار معماری است. تقلیدی در كار نیست نه از آلونكی ابتدایی و نه از نظام طبیعت ونه از منابع عظیم زندگی مدرن اجتماعی .
• هیچ نشانی نیز از درك معماری مبتنی بر تكمیل مدلهای الگویی یا درسهای تاریخی وجود ندارد . شاید در عصر حاضر معمار دیگری نباشد كه چنین آشكا را از تمام مفاهیم تكاملی زیبایی شناسی معماری و پایه های تاریخی آن فاصله گرفته باشد و معماری او با كلماتی بی بدیل از بی نظمی جهان مدرن – ضعف عمل انسانی- ناتوانی و فتور دانش ما و بیگانگانمان از محیط سخن می گوید این خود اثر است كه به زبان سخن می گشاید اما این سخن قصه گویی به روال رایج نیست كه این خانه شبیه فلان است و این مكان مثل بهمان منتهای معماری او خودشان به عنوان مفهوم این مكانها – ثبات ساختاری – حقیقت هندسه- در برداشتی كه بر تاكید های و نفی ها و بر شك و ابهام استوار است پرسش بر انگیز هستند اما معماری او بعد تاویلی نیز دارد به گونه ای كه تفسیر یك عمل به معنی اجرای آن است درست مثل پیانیستی كه متن نوشته شده موسیقی را می نوازد شرط تاویلی معماری آیزنمن در تولید و ساخت و بیان زمان و فضا شرط التزامی است .
• بیشتر شهرت آیزنمن به دلیل عضویت او در گروه معماران سفید متشکل از مایکل گریوز،گواتمی ،هیژاک و ریچارد میر بود .
• او پیشرو مهمی در سبک دیکانستراکشن بود .
• رهایی و استقلال از نظم در کارهای او موج میزند .
• دریدا از فیلسوفان کلیدی تاثیر گذار بر آیزنمن میباشد. همچنین او در بعضی از کارهایش از لکوربوزیه تاثیر گرفت .
 
گذری بر چندی از پروژه های آیزنمن
داستان خانه ی شش
 
خانه ششم یا خانه مسکونی فرانک - House VI - 1972 کرنوال
• خانه ششم یا خانه مسکونی فرانک ساختمانی شاخص است که توسط پیتر آیزنمن طراحی گشته که در سال 1975 کامل گشت. این ساخته به دلیل تعریف انقلابی که از خانه ارئه میداد وبه دلیل مشکلات خاص استفاده از آن در فیزیک و ساختارش بسیار ویژه و منحصر بفرد گشت. در زمان طراحی این ساختمان پیتر با عنوان تئوریسینی از ”معمار کاغذی“ معروف بود و معماری را با عنوان ”فرا عملکردگرایی ” معرفی نمود که در آن تنها اعتقاد به فرم تابع عملکرد بودن وجود نداشت بلکه اعتقاد به این بود که فرم از یک تصور ادراکی زاده شده و به یک چارچوب و اسکلت بندی ادراکی نیز متصل میگردد .
• ساخت این ساختمان کوچک 3 سال به طول انجامید و تا نهایت کمبود بودجه کار پیش رفت و مشکلات مالی صاحب کار ساخت آن را با مشکلات جدی روبرو نمود و در نهایت در سال 1987 مجبور به بازسازی کل آن به جز پی و اسکلت بندیش شدند .
• صاحب کار این پروژه آقای فرانک اظهار نمود که بشدت به زندگی در این خانه مسکونی عشق میورزد .
• این ساختمان در واقع نگاشته ای از پروسه طی شده در طول ساخت خانه است دیده شدن سازه بنا به این امر اشاره دارد. فرم این ساختمان در واقع از تقاطع 4 صفحه حاصل شده و در ادامه برخورد این 4 صفحه برخورد سازه و اسکلت و جز جز آن و تقابل آنها با یکدیگر . و این برخوردها تازمانی ادامه میابد که فرمها و صفحات به هم پیوسته شروع به پدیدار شدن و زایش مینمایند. در ادامه این که کل پوشش و سازه این بنا متاثر از همان فرمهای اولیه و 4 صفحه متقاطع است که در واقع دگرگون گشته اند .
• بیان این ساختمان در مورد معماری این است که معماری به شدت نرم و فرم پذیر است و بی ارتباط و مستقل از تکنیکهای ساختاری و تزئینات ساختمانی میباشد و هیچ یک از آنها نمیتواند از انعطاف آن بکاهد .
• اما نهایتا ساختمان مشکلاتی داشت که لغت مسکونی بودن را در بعضی قسمتها خدشه دار مینمود و انتقادهایی که از آن شد به دلیل مخالفت با شخص آیزنمن نبود بلکه اشکالات به طور منطقی وارد آمده بود از جمله ستونی که در مجاورت میز آشپزخانه طراحی گشته بود، پله هایی که فاقد حفاظ و نرده مانع از سقوط بودند ، تیغه شیشه ای در وسط اتاق خواب که امکان استفاده از تخت 2 نفره را صلب مینمود و مشکلاتی که بر حمام وارد بود .
• در ادامه آن مسائل آیزنمن با بی میلی مجبور به اعمال برخی تغییرات شد .
استفاده از صفحات جدا کننده
صفحات جدا کننده

 

پاورپوینت در مورد حمل و نقل و محیط زیست پاورپوینت در مورد حرکت پاورپوینت در مورد جذام (2) پاورپوینت در مورد حجم های منشوری فصل 6